Folkbokföring


Titta vad jag har gjort idag?! Jag har gjort något tämligen otäckt, jag har tagit det stora steget att fylla i en blankett till skatteverket angående flytt till utlandet. Nu kanske ni tycker att det här är en liten struntsak men jag ska säga er att det här är fan inte kul, jag är officiellt inte folkbokförd i Sverige efter att skatteverket fått mitt lilla brev på posten som jag förvisso inte postat ännu.. Innebär detta att jag inte längre får ta del av Sveriges folktandvård?! Ve och fasa om så är fallet... På blanketten står det även att man skall meddela skatteverket om utlandsflytt en vecka före planerad flytt.. Borde jag ha ljugit när jag skrev dit datum för flytt? 18 juni 2010 är väl ändå inte så längesen?! Vad är det värsta som skulle kunna hända liksom? Att en gubbe från skatteverket knackar på min dörr och ber mig betala dubbel skatt? Jag blir nästan lite rädd av blotta tanken. Nu vet iaf CSN vart de ska skicka alla studielånsräkningar som jag absolut älskar att betala.

Jag hade tänkt att gå och boxas efter jobbet idag men jag ska vara snäll mot min stackars kropp som har mått illa i flera dagar nu. Idag höll jag på att kräkas inne på ett möte. Det enda jag kunde tänka på var huruvida det fanns en papperskorg i rummet eller inte som jag kunde kräkas i om jag nödvändigtvis var tvungen. Som tur var så behövdes inte det, fan vad jag skulle få skämmas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0