Tack Londonsvenskar…

… för att ni är tillbaka! Ett London utan londonsvenskar är som ett  internet utan facebook, eller nja nu kanske jag tog i lite väl mycket men som ett internet utan google är det åtminstone. På tal om google så var det där jag hittade londonsvenskar för länge, länge sen, jag googlade London + Svenskar, det var på den tiden man var tvungen att skriva ett + mellan orden för att sökmotorn skulle hitta något. Nu behöver man ju inte ens stava rätt eller använda mellanslag för att man ska få fram allt man behöver, typ som londonsvenskar som kommer upp på sök nummer 1 om man googlar ”svennar i världsmetropolen”. Du googlar på det nu va?

Hur som haver så ska jag ta er tillbaka 6 år i tiden då londonsvenskar.com hade sina glansdagar. Londonsvenskar var som Lunarstorm, fast blått istället för orange, man kunde skriva gästinlägg och massa annat lattjo lajbans. Utan londonsvenskar hade jag inte överlevt en dag i London då jag för 6 år sedan flyttade till London för första gången, 18 år gammal, en centimeter kortare, osäker, naiv och med ett engelskt ordförråd som sträckte sig till ”Hi whats your name? My name is Angelica and my favourite colour is green”…  Hur tusan skulle jag ha skaffat vänner på den tiden utan Londonsvenskar? Jag var aupair och efter ett tag tröttnade jag på att bara umgås med barn.. Det var så otroligt enkelt att hitta vänner på londonsvenskar, somliga blev det bara en kort fika med medans andra hängde man med i vått och torrt, viktigast var att veta att vi alla satt i samma båt, svenskar i London med ett otroligt behov av att klaga på brittiskt väder, brittisk levnadsstandard, saknaden av filmjölk och stoltheten över IKEA.. sedan kan vi väl alla refrängen på Mamma Mia?

Jag vart mäkta besviken när jag flyttade tillbaka till London för ca 10 månader sen och upptäckte till mitt förtret att Londonsvenskar var borta.. hur skulle jag nu veta vart midsommarfirandet ägde rum? Men vet ni vad kära läsare? Det finns ett otroligt gäng som jobbat hårt för att få londonsvenskar uppe igen, wooohooo trumvirvel för er! Nu hoppas vi på många långa år tillsammans med londonsvenskar, ett londonsvenskar som är snyggare än aldrig förr!

Jag ska erkänna en sak för er.. jag var vän med hon som för 6 år sedan skrev ett inlägg på londonsvenskar och frågade om man kunde läsa Aftonbladet på nätet i London. Hon var blond. Jag tror inte på att man blir som dom man umgås.. Det kändes skönt att släppa denna bomben.

En sista grej bara, ni glömmer väl inte att googla på ”svennar i världsmetropolen”? Tänkte om ni kanske ville läsa om Svennar som lever rock n roll liv i världsmetropolen Östersund…

Med detta lilla inlägg tar jag på mig nattmössan, stoppar tummen i munnen och säger sov gott.

 

Jag tillsammans med mina vänner som jag lärde känna genom Londonsvenskar 2005.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0