Museum of London

Åh vilken underbar dag det blev igår! Jag och Camilla spenderade nästan 3 timmar på Museum of London, mitt absoluta favoritmusem tillsammans med Vasamuseet i Stockholm :P Nu kan vi allt om London, från Jesus tid på stenåldern till indiska ballerinaskor 2009. Efter museumet käkade vi mat på Weatherspoon på Edgware Road. Jag trodde jag var sugen på beef burger, händer inte varje dag minsann, beställde en beef burger, funderade över varför jag inte beställde chicken burger istället, jag tror jag är 70% vegeterian, jag är ingen beef burgare. Inne på Weatherspoon gjorde jag och Camilla dagens goda gärning, dels för att få oss själva att må bättre och dels för att vi ju fakiskt är genomgoda människor. Bredvid oss sitter ett äldre par, alltså när jag säger äldre menar jag verkligen äldre, gubben måste varit runt 90 och gumman nånstans mellan 70 och 80. De var det finaste par jag någonsin skådat. Gubben drack vin och gumman drack vatten när plötsligt gubben välter ut sitt vinglas.. ja alltså det kanske inte låter så mycket som en story det här men till saken hör den att servitören som kom fram och torkade av bordet inte erbjöd sig att hämta ett nytt glas vin till gubben. Vi satt och väntade på att någon snäll liten själ i personalen skulle fyllt upp glaset på nytt, det är ju så lätt hänt att sånt händer. Där sitter det vackra paret som tagit sig ut en lördageftermiddag för att njuta och bara vara och så händer det där, Camilla fällde en tår, det gjorde ont i hjärtana på oss, stackars stackars gubbe och gumma, dumma dumma personal. Vi klarade knappt av att sitta kvar då vi beslutar oss för att skramla ihop våra mynt och köpa ett nytt glas vin åt gubben. Och åh vad glada paret blev, det var uppskattat, Camilla kunde torka tårarna, våra hjärtan slutade värka, vi kommer antagligen båda två komma till himmelen.. Man blir gladare av att ge and att få tralalalala som Munken och Kulan brukade säga..

Nog om det, nu ska jag förbereda mig för Body Pump!


Jag provar brandhatt och vattenhink på Museum of London



Dagen avslutades med tårta som vi hittade på Tesco, den var på REA, £2, vilket kap. Jag älskar REA-tårtor. Bröllopstårta, jag åt Williams huvud, det var gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0