Jazzdans

Gud vad skönt det var att vakna upp i en nystädad lägenhet idag, om man nu kan kalla detta lilla råtthål för lägenhet.. Det var så skönt så jag låg och drog mig framåt 11 och funderade på att hoppa över det inplanerade danspasset på Pineapple som jag tjatat om nu i flera dagar. Men jag släpade mig upp och tog tunnelbanan till Covent Garden. Tur att jag åkte för attans vad kul jag hade. Trots att det är en klass för absolute beginners så var det inte sååå himla enkelt ändå. Halva passet bestod av uppvärmning och stretching av kroppen och en massa ballettövningar. Herre jisses, har jag hamnat på en ballettklass tänkte jag!!?? Jag tyckte det var lite onödigt mycket stretching men jag förstår att det behövs, jag tror meningen är att man ska bli mer flexibel av det, eller? Jazzdans var riktigt kul och jag kommer garanterat fortsätta med det. Enda nackedelen var dock att det var liiiiite för mycket folk på passet, jag såg knappt mig själv i speglarna. Nästa söndag ska jag springa in i salen och ställa mig längst fram :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0