Påskdagen

Easter Sunday? Vad är det för jävla påhitt? Årets rödaste dag eller vad? Jag har traskat runt land och rike för att hitta gravad lax.. eller ja nu kanske jag överdrev en liten smula men fan det var näst intill omöjligt att hitta en öppen mataffär som skulle kunna tänkas att ha gravad lax. Jag började min laxletarjakt på Holloway road där både Morrisons och Waitrose var stängt, tog bussen till Highbury & Islington, Tescos var stängt, men vafan tänkte jag fortfarande lika glad i hågen, tog tuben till Queensway, ingen mataffär så långt ögat kunde nå och nu känner jag att denna långa mening borde ha en punkt. Gick i det soliga vädret till Notting Hill gate, nu började jag bli hungrig och lite smågrinig, vandrade förbi ett mörkt och igenbommat Tesco, såg en man med en påse från M&S, jariiibaa tänkte jag högt för mig själv och började småspringa. Kosta vad det kosta vill men gravad lax ska jag iaf ha och jovisst fick jag det. Gick med min lilla matkasse och satte mig i Kensington Gardens, smällde i mig hela förpackningen med lax tillsammans med en bagel och en bönsallad. Jag kanske överdrev min konsumtion en gnutta men ack så gott det var.

Nog pratat om lax. Det har varit en alldeles underbar dag, satt i parken i flera timmar, strosade genom Hyde Park och zicksackade mellan sol-lapare och småbarn, en liten pojk halkade ner i Serpentinen, jag visste inte om det var läge att skratta så jag stannade och låtsades ta bilder på ankorna. Gick vidare mot Oxford Street, köpte en Chai tea latte på Starbucks och strosade genom Mayfair. Jag är i harmoni med mig själv, jag älskar allt just nu. Resten av kvällen ska jag tillbringa tillsammans med en förpackning jordgubbar och Big Brothers live sänding. Hoppas ni haft en lika underbar dag som mig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0