11 september

Helt sinnes att det redan gått 9 år sen terroristattacken mot World Trade Center. Åren går ju så fruktansvärt snabbt! I hur många år ska världens alla muslimer bli straffade för att terroristerna råkade vara muslimer? Jag tycker det är fel så som de behandlas på flygplatserna. En av mina vänner som jag pluggade med i tyskland kommer från Syrien, när han anlände på flygplatsen var han tvungen att följa med in till ett litet rum där han blev utfrågad om ditt och datt, droger och bomber. Han kände sig kränkt och det är väl helt förståeligt? Sedan kan jag inte låta bli att skämmas över mig själv när jag tänker på terrorister när män från öst med långt skägg iklädd turban sitter på samma flyg som mig... Jag gillar inte att flyga, jag tror jag ska störta varje gång och jag blir knappast lugnare av att det finns folk i denna värld som vill göra andra människor illa på grund av politik och religion. Och ja jag tycker det är obehagligt att flyga med Turkish Airlines, och ja jag känner mig som tryggast när piloten på Ryanair hälsar resenärerna välkomna på svenska.. Är jag en hemsk människa?

Nog funderat över terrorister, nu över till något annat! Det är dags för mig att rösta! Jag ska ge mig av till svenska ambassaden här i London och rösta. Jag vet redan vad jag ska rösta. Angelica hjärta Reinfeldt. Låt de rika bli rikare och de fattiga fattigare! Eller så kan man ju alltid säga så här.. Låt de rika få vara rika och låt de fattiga förbli fattiga och sluta snylta på de rikas pengar.. Nä okej kära vänner, ni förstår väl att jag inte ordagrant menar det där va? Slutpratat om politik nu, jag måste bege mig. Och kom ihåg, DET ÄR VIKTIGT ATT RÖSTA! (om man röstar blått vill säga)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0