Första advent

Utan varken julmust eller pepparkakor har jag firat min första advent, dock har jag bredvid mig en rykande kopp chai tea. Jag ligger nedkrupen under täcket och värmer mig. Jag har varit ute på en långpromenad längs med Little Venice kanalen i det kyliga vintervädret. Jag hade förberett mig på en regnig och ruggig vinter, engelskt väder var jag inställd på men fy sjutton jag råkade nog dra med mig den skandinaviska vintern hit. Jag funderade ett litet ögonblick på att gå och plaska lite i simbassängen, joina vatten aerobicsen och simma några längder men bara tanken på att strippa ner mig till bikini och hoppa i en kall pool får mig att vilja sätta på en film istället och fortsätta med mitt tea sipprande.


Det är så kallt att tillochmed kanalen har fått sig ett litet istäcke. Det måste vara minst 10 minus ute! Jag har ingen termometer så jag har ingen aning. Någon londonbo som vet vad temperaturen ligger på?




Jag tog en sväng förbi Kensal Rise kyrkogården (kan hända att den heter Kensal Green) Haha ja jag vet att jag är en tragisk människa som spenderar söndagen på kyrkogården när man kan trängas på Oxford Street.



Jag köpte en ny allvädersjacka igår, tänkte den kan vara nice att ha om jag får för mig att gå ut och springa någon dag.


Ja alltså man behöver väl kanske inte överdriva vid val av gravsten... Fick jag välja hade jag nog föredragit en enorm Harry Potter i marmor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0