Nu börjar vi

Perfekt väder för att sitta på en buss hela vägen upp till Arlanda. Yes, jag ska åka Swebus, bättre priser, bättre förbindelser, gratis uppkoppling till internet. Där har ni anledningarna till varför jag väljer Swebus framför SJ. Just det ja, vädret var det.. det blåser orkanvindar och solen har gömt sig där ingen ser den. Jag hoppas dock på att det är vindstilla på Arlanda, jag vill inte veta av någon turbulens när jag lyfter. Dagen till ära flyger jag inte Ryanair, jag flyger British Airways. Ryanair är bra när man bokar minst en månad i förväg och när man bara ska flyga med handbagage. Man betalar nämligen för den incheckade väskan och man får bara ha 15 kg. Till råga på allt så måste man ta sig till en flygplats som ligger gärna 10 mil från närmsta stad, gärna där det inte ens finns täckning på mobilen. Med BA får man minsann ha 23 kg i bagaget. Min väska väger 23, perfekt! Första gången jag vägde den igår så låg den på 10, kg, herre gud tänkte jag, nu ska här packas. Då åker all småskit ner, typ som hårnålar och sånt, helt plötsligt så dubblade den sin vikt. Varför jag inte lägger ner hårnålarna i handbagaget där jag kan slänga i X antal kg? Jo man vet ju aldrig nu för tiden hur det är med alla regler, jag vill ju inte bli stoppad för olovligt innehåll i väskan. Kan en pincett mörda folk så kan en hårnål det. Nu ska jag hoppa in i duschen och vara lite effektiv!


Iskalla Vättern 

Kommentarer
Postat av: Stina i London - Sveriges basta Londonblogg

Gud vilken tjusig bild!

2010-06-19 @ 11:18:53
URL: http://www.stinailondon.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0