Jag trodde jag prutade

Igår skulle jag låsa upp min gamla mobil, den är låst till mitt sim-kort så jag gick till ett sånt där arabställe som låser upp telefoner. Jag glider in med min mobil i högsta hugg och ber snubben bakom disken att låsa upp mobilen. Han ber mig komma tillbaka om 20 minuter så ska det vara klart, satte mig i Hyde Park och tittade på ekorrarna, gick tillbaka, fick till svar "Darling" kom tillbaka om 30 minuter, gick till Witleys shoppingcenter och inhandlade en skjorta, kom tillbaka och mobilen va fortfarande inte klar. Till att börja med så kallar man inte mig för darling, speciellt inte om man är afghan, äger en troligtivs illegal filmuthyrningsshop och dessutom har en gul finne på hakan. Då får man heller inte försöka bjuda ut mig på date, man får inte säga att man tycker om mig, man får inte säga att jag har en snygg kropp, man får inte erbjuda mig jobb i hans skitiga, illegala handel, man får helt enkelt inte titta åt mitt håll. Nu ska jag komma till saken.. min mobil gick inte att låsa upp. Han erbjöd sig att sälja en telefon till ett mycket bra pris (i såna butiker har de allt), jag ville ha den absolut billigaste skitmobilen. Du får den här för £40,, aldrig i livet sa jag, £20. No no no £30. Nej nej nej £20.. okej I give it to u for £25. Ett simkort skulle jag ha också.. det här är jättebra säger han och ger mig ett sim från Lycamobile, det är tillochmed påladdat med £15. Perfect sa jag, så vad blir dealen? £40 eftersom det är £15 på koret.. jajajaja jag tar den. Bra deal, eller hur? Ända tills jag några timmar senare skulle kolla saldot och upptäckte att det bara var £6 på kortet. Afghanjävel. Det ärsta av allt var att han tog mitt nummer..


Jag har hans nummer också,, han fick den stora äran att heta "svara inte"





Aldrig i världshistorien att jag kommer svara!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilken rolig blogg:) Maste ocksa namna att Lycamobile ar det samsta du nagonsin kan ha haha! Jag jobbade for deras kundservice i ca. 1 manad, de har problem med ALLT:)

2010-06-25 @ 11:26:09
URL: http://ccinlondon.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilken rolig blogg du har:)



Jag har tyvarr en dalig nyhet till hehe! Lycamobile ar skit! Jag jobbade for deras kundservice hosten 2008 och de har verkligen problem med ALLT:P

2010-06-25 @ 11:29:37
URL: http://ccinlondon.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Haha, jag har också en "svara inte" i min kontaktlista!

2010-07-18 @ 19:08:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0