Mingelparty

Vilken stört rolig kväll jag hade igår, jag sitter här proppmätt efter en rejäl grötfrukost och skrattar åt mig själv och ser gårdagen passera i mitt huvud. Som jag skrev igår var jag inbjuden på mingelfest på The Living Room vid Piccadilly Circus. En av mina rekryteringsfirmor hade arrangerat ett litet event där de delade ut awards till kandidater som skött sig bra på jobbet. Nu har ju inte jag jobbat något för dom men nästa år är det jag som vinner Temp of the year =) Jag bjöd med mig Saga på mingelpartyt, vi stod där med våra vinglas som aldrig blev tomma, en av servitörerna sa att det var viktigt att få i sig mycket vätska när det är varmt ute, klokt råd tyckte vi. Servitörerna sprang runt med vinflaskor och snittar och var allmänt trevliga ;) (jäklar vilken regnskur det kom nu förresten). När jag som bäst står där och vinglar runt på mina klackar kommer en äldre man fram till mig, han frågar lite småflirtigt, jahaa och vem är du? Angelica får jag självsäkert fram och pekar på min lilla namnlapp vi fick vid dörren.. vem är du frågar jag och höjer blicken mot hans namnlapp. Där står jag, sveper lite vin och ler så där förföriskt som bara jag kan och pratar med min rekryteringsfirmas ägare. *gulp*. Jag tror jag lyckades göra ett bra första intryck på något konstigt sätt för han kom fram till mig ytterligare två gånger och minglade med mig, sista gången var när han skulle gå, då sa han "So Sweden, I will remember you".. haha jaaaa jag vet, det låter som något hämtat ur en riktigt dålig film.

När det var slut på mingel, snittar och gratis alkohol gick vi ut på uteserveringen och skaffade oss lite nya vänner som vi hängde med resten av kvällen. Vi hamnade på en bar med en gudomlig utsikt från den enorma balkongen.

Saga målar tånaglarna på tunnelbanan, folk blängde lite surt när den starka doften av nagellack började sprida sig i vagnen, haha


Saga


Jag i egen hög person posar för den klassiska vi-är-två-tjejer-som-går-in-på-toan-det-första-vi-gör-när-vi-kommer-till-en-fest-för-att-se-så-att-håret-ligger-bra-och-för-att-ta-en-bild. Klänningen kommer från Rise och passar perfekt på mingelaftnar. The little black dress!




Haha det roligaste på hela kvällen var när jag och Saga hoppade upp på en cykeltaxi och åkte runt halva London för att hitta en öppen kiosk. Ni ser ju själva hur snabbt det går, höhöhö


Nu förstår jag varför alla turister åker runt i cykeltaxi, det är ju superkul! (åh nu åskar det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0