Mein deutsch ist sheisse!

Det kanske börjar bli dags för att ta bort German - conversational level från mitt CV. Idag har mina tyskakunskaper testas två gånger, först på en arbetsintervju och sedan när jag var och registrerade mig hos en rekryterare. Typiskt att alla ska vara från Tyskland liksom. Aber ich glaube das ich verstehe besser als ich spreche und wenn ich lese deutsch ich verstehe besser auch, aber nicht wenn ich muss in deutsch spreche, wie sie können sehen, ich kann sehr gut in deutsch schreiben :) Jag ångrar att jag inte la ner mer krut på tyskan när jag bodde i tyskland. Jag hoppade över tyskan för att den gick under kvällstid två kvällar i veckan och jag föredrog att gå till gymmet istället för jag trodde jag skulle bli tjock om jag missade två dagar. Töntiga Angelica!

Det har varit en lång dag, jag behöver ett glas vin. Jag läste i glamour att så länge man har tre alkoholfria dagar i veckan så är det inte ohälsosamt. Jag ska ta mig till Clapham, till Sagas restaurang och sätta mig i baren och se när hon jobbar, haha. Fan jag kanske borde skaffa mig lite vänner snart :P


Ich spreche kein deutsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0