Mac for dummies

Loggade in på facebook en snabbis och upptäckte vilka underbara vänner som finns där ute. Jag fick en länk av Falung med allt jag någonsin önskat mig, Mac for Dummies, efte att jag köpt den kommer jag kunna sköta mitt jobb. Visserligen är det bara ett litet projekt jag jobbar på som snart är över men man vet ju aldrig när man kommer hamna i ett hav av Mac igen. När jag hände håller på att inhandla dummisar så borde jag köpa en för Excel. Varför vill alla arbetsgivare att man ska kunna Excel? Jag har inte använt excel sen jag läste datakunskap på gymnasiet. Man borde använda det mer på högskolan också, en obligatorisk kurs borde det vara. Många arbetsgivare vill även att man kan Powerpoint, så ni som väljer bort att vara ansvarig för powerpointen inför presentationen, gör inte det för ni kan behöva använda powerpoint i framtiden. Jag älskar powerpoint! Men vad tusan är Access? Jag tror jag har det på datorn, ska kolla upp och leka lite med det så att jag kan kryssa i den rutan nästa gång jag söker jobb :P

Nu kära vänner ska jag måla mitt ansikte och sedan ta mig till Oxford Circus och jobba all day long. Jag har en date ikväll som jag eventuellt måste tacka nej till för jag börjar få ett sånt där obehag i kroppen, en dålig magkänsla. Tänk om han blir kär i mig?! ve och fasa.

 

Switching to a Mac For Dummies (For Dummies (Computer/Tech))


Kommentarer
Postat av: Tessan

Meh! Jag har ju förklarat för dig vad access är. Har du minne som en bläckfisk? ;)

2010-07-27 @ 11:45:01
Postat av: Tessan igen

Fråga mig INTE vad jag menar med bläckfisk... Ska så klart vara guldfisk.

2010-07-27 @ 11:46:15
Postat av: Vickan

haha Tessan :P vi har visst haft kurser med exell, skolkade du då Angelica? Jag ska till Gränna/Visingsö på semester nästa vecka. Hela 4 dagar hemma, jag är lycklig!



Ha de gott!



Kram på're

2010-07-30 @ 02:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0