Köttbullar!!!

Vilken underbar dag jag haft idag! Jaja bortsett från att jag gick upp kl 7 tidigt i ottan för att simma. Early morning swim is the shit, man vill ju simma klart innan skolklasserna dundrar in och gör svallvågor i bassängen likt flaxande valrossar. Och Jesus Kristus vad britter suger på att simma, de kör hundsim så att det står härliga till. Jag måste se onekligen graciös ut när jag svävar förbi med mitt bröstsim. Efter simmningen så gick jag till fastighetsmäklaren och skrev på kontrakt för lägenheten. En fastighetsbyrå i England är inte som en fastighetsbyrå i sverige, inte lika glammigt liksom.

Och gissa vad jag gjorde sen?!


Jag ställde mig och rullade köttbullar åt ett helt fotbollslag!


Eller njaa kanske inte.. Efter en månad i utlandet kände jag att jag behövde något svenskt, det räcker ju inte med att jag bor ihop med en och att det finns några stycken på mitt jobb så det fick bli en tripp till IKEA. Jag älskar att jag bor bara en station ifrån IKEA i Wembley. Man känner sig aldrig så svensk som man gör när man besöker ett IKEA i utlandet. Man blir nästan lite stolt liksom :)


Med mig hem fick jag ett vitt överkast, en rosa liten myslampa, knäckebröd, köttbullar, gräddsås och lingonsylt. Kexchokladen lockade inte så mycket än så den fick vara kvar på hyllan. Sist jag bodde i London var det knäckebröd som jag saknade mest av allt.

Och nu är jag nyss hemkommer från jobbet och håller på att laga mat :P Så nu ska jag inte uppehålla er mer!

Kommentarer
Postat av: Dena

Jag saknar Sverige som mest nar jag besoker Ikea.

2010-07-18 @ 14:54:42
URL: http://beingdena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0