Go europe!

Det verkar som att det är europas VM det här =) Jag hejar på Tyskland, Ich liebe Deutschland! Det har varit lite dålig uppdatering på senaste tiden från min sida men jag har haft 100 grejer att stå i. Jag var på jobbintervju i torsdags för ett marknadsföringsföretag, den intensivaste intervjun någonsin. Jag klarade intervjun och gick vidare till rond 2 som var igår. Hela helgen har jag tjatat om att jag verkligen ville ha det jobbet för de hade ett riktigt snyggt kontor och alla var välklädda från topp till tå. Laddad inför en intervju gick jag dit igår, fick sitta och vänta i nästan en timma tillsammans med massa andra som också gått vidare till en observation day, alltså att man får se hur det går till på företaget. Efter väntandet blir mitt namn uppropat och jag blir introducerad för en pakistansk kille som inte såg ut att vara en dag över 17, han var en vad de kallar top manager men som jag snarare skulle vilja kalla second team leader. Vi lämnade kontoret tillsammans med några andra och gick mot tunnelbanan, ååå tänkte jag, detta företag är så stort så de har kontor på fler ställen i London.. Jag frågade vart vi var på väg, Highgate fick jag till svar.. det var nu mina drömmar om ett flådigt kontor dog. Detta var inget kontorsjobb utan ett företag som sysslar med direct marketing,, med andra ord knackar de dörr och försöker sälja skit. Det borde fan vara ett straff att kalla säljjobb för marknadsföring. I över en timma traskade jag runt i Highgate med pakistanaren innan det var dags för lunch.. Halvvägs genom lunchen harklade jag mig lite lätt och sa att tack men nej tack detta är verkligen inte vad jag vill jobba med sen åkte jag hem. Aldrig i livet att jag ska knacka dörr för slavlön. Jag tjänar mer på mitt part time job som market researcher än vad jag skulle göra på 40 timmar där. Hell no!

För att inte göra detta inlägget snuskigt långt så måste jag avrunda nu och lova er iaf två inlägg om dagen i fortsättningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0