From south to north

Jag känner mig redo att skriva dagens inlägg nu, det har varit en lång och tuff dag som spenderats tillsammans med pizza. Kvällen igår var sjukt trevlig, ett glas vin blev till flera. Typ som när Jesus trollade med en fisk och skapade ett helt akvarie. I looked absolutely stunning yesterday. Åkte till Sagas restaurang, satte mig på uteserveringen med mitt glas och väntade på att Saga skulle sluta. Lite lagom spontant åkte jag, Saga och hennes jobbkompisar hem till en av jobbkompisarna för lite mer rajtantajtan. Verkligen jättetrevligt! Satt och drack ute i den lilla trädgården fram på småtimmarna tills det började bli kyligt. Kan mycket möjligt vara så att jag fick i mig lite för mycket och blev lite väl rund om fötterna. MEN jag förtjänade det efter mitt hårda liv som frilansande fritidsforskare som åker gata upp och gata ner och charmar rekryterare. Vaknade upp i morse, gnuggade mig lite i ögonen och tänkte, vart har jag hamnat? Där ligger jag i en ungersk omfamning i Tooting av alla ställen. Vem kommer ens på tanken att spendera en onsdagsnatt i Tooting, så långt hemifrån jag kunde komma nästan. Med ett skatbo på huvudet, utkletat smink och på vinglande klackar gick jag med sänkt blick mot tunnelbanan.. Walk of shame, inte mitt främsta skill direkt. Slängde i mig en juice och cola light på tunnelbanan och trodde jag aldrig skulle komma hem.

Kära vänner, idag är jag lycklig, jag har fått ett trevligt mail så nu måste ni cross your fingers för mig över helgen!


Dagens lunch, fett ska det vara dagen efter :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0