Fredag

God Morgon!
Jag hade verkligen tänkt att gå och simma vid 8 i morse men jag måste ha glömt ställa alarmet tror jag så nu får jag olyckligtvis trängas med skolgrupper. Eller de kanske har sommarlov? Är det löning idag förresten? Som frilansande fritidsforskare så har man inte så jättebra koll på vilken dag, eller snarare vem bryr sig om vilken dag det är när man bor i London?! Tur att jag är en rik fritidsforskare och trist att vädret är så grått,, museum kanske..

Jag fick ett litet missförstånd utrett för mig igår som jag gått och funderat på i säkert 24 timmar. När jag var på Sagas jobb i onsdags och träffade hennes lovely jobbkompisar som hon pratat så mycket om så försäkrade hon mig om att "De är faktiskt trevliga trots att de är fattiga".. Gulp kände jag då, har hon fått den uppfattningen av att jag ser ner på restaurangarbetare som lever på skamligt låga löner? Jag fick lite ont i magen, det kändes inte alls bra. Men igår löste det sig, jag frågade om jag verkligen hade sagt något om att hennes jobbkompisar är fattiga, ja, du sa ju "Poor guy".. Pjuh där släpptes min tillfälliga klump i magen, jag menar ju poor som i stackars, inte poor som i fattig. Det är vid såna tillfällen jag överväger att ge Saga en engelska kurs i födelsedagspresent ;) Eller så borde engelska språket justeras lite, ha två ord som betyder två olika saker är väl ändå ganska förvirrande..

Nähäpp, nu blir det poolen! Jag ska gå och mingla med min livräddare,, åh Matthew, åh Matthew.


Jag gillar pengar så jag hänger med kungligheter så ofta jag kan (observera att bilden är från 2006)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!:)

jag kollade in din blogg,gillar den faktiskt:)

själv har jag precis startat min.Vet inte,men du kanske har några tips på vad man kan ändra/lägga till i min blogg?:) kommentera gärna något inlägg så kan jag kommentera hos dig igen:D

föresten,vad ska du göra idag då?:)



http://byvendela.blogg.se

2010-07-31 @ 00:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0