Financial Times here we go

Ibland undrar jag om jag lever i en dröm, en dröm som jag aldrig vill vakna upp ur. Idag ringde en rekryterare som hade hittat mitt cv på någon site, jag hade inte ens sökt jobbet, jag har ingen erfarenhet eller ens utbildning inom området. Men han har fixat så att jag ska på intervju på måndag för ett finansföretag. En position som Client Service Executive. Hade precis kommit hem från gymmet på morgonen när han ringde och frågade om jag kunde komma och träffa honom. Självklart sa jag och satte mig på tunnelbanan mot Aldgate. Rekryteraren var världens bästa rekryterare, rolig och avslappnad, för att inte tala om receptionisten som var världen mest serviceinriktade människa. Min rekryterare gav mig detaljer om jobbet och vad jag ska tänka på när jag är på intervjun. Han rådde mig till att researcha om företaget och att läsa Financial Times i helgen. Jag ska lära mig allt om börser tills på måndag för även om detta inte är ett jobb inom marknadsföring så lockar lönen något otroligt mycket,, och lite erfarenhet inomm finans kan ju inte skada ;) Jag ska verkligen vrålplugga i helgen och ge allt jag kan på intervjun på måndag. Hoppas ni håller tummarna för mig! Även om jag inte får jobbet så är jag ändå stolt över att en rekryterare fiskat fram mitt CV utan att jag sökt ett jobb eller ens registrerat mig på deras förmedling.

Jag var på en annan jobbintervju igår också, en position som marknadsförare på en fastighetsbyrå i Canary Wharf. Jag ska få veta på måndag om jag får det jobbet.. spännande va?
Jaaa och så vet jag hur nyfikna ni är angående tysken på mitt nuvarande jobb, men vet ni vad? Jag kräver lite privatliv ;)


Business woman in action. Jag hade älskat att jobba i Canary Wharf, jag kunde känna doften av pengar när jag var där..


Nu ska jag läsa om börser tills jag slocknar,, lär inte dröja så länge kanske..

Åh förresten så ska min flatmate som är fotograf göra en photo shoot för Gordon Ramsey,, hur coolt är inte det? Jag är måttligt avundsjuk ska jag säga er.

Kommentarer
Postat av: Stina i London - Sveriges basta Londonblogg

Vad ar det for marketing jobb du letar efter? Slang ivag ett mail och beratta lite sa ska jag se om jag kan dra i nagra tradar (beroende pa saklart)!



Och lycka till pa intervjun, jag ar saker pa att det kommer ga jattebra :)

2010-07-18 @ 00:48:41
URL: http://www.stinailondon.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0