En vän från andra sidan jorden och italiensk mat

Vill ni veta  vad jag älskar mest med London? Jag älskar alla människor man träffar på dom mest random ställen. Efter arbetsintervjun tog jag tuben till Westminster, försökte få tag på Saga som inte behagade svara i telefonen för att arrangera att mötas upp. Satte mig utanför en pub och väntade på att hon skulle höra av sig. Under tiden passade jag på att skaffa en tillfällig vän, en kille från Venezuela som jobbade på bank i Miami som mellanlandat i London 6 timmar för att sedan flyga vidare mot Ibiza fick bli dagens nya bekantskap. Vi tog några glas var och pratade politik, globala företag, finanskris och lite fotboll. Jag älskar att prata med smarta människor. Det är inte varje dag jag får chansen att uttrycka hur fascinerad jag är över till exempel Google som har skapat ett nytt verb och sedan skapa en diskussion om företagsstrategier och Brand Awareness. Jaaaa jag vet jag är en tråkmåns men vi bröt ju av med lite fotbollssnack på slutet :P I över en timma satt vi där och babblade, vi riktigt bondade med varandra så innan han var tvungen att bege sig mot flygplatsen bytte vi mail adress och jag hoppas att vi ses nångång i framtiden!

Kvällen avrundades på italiensk restaurang på Leicester Square med Saga. Maten var dålig, servicen var dålig, vi funderade på att köra en springnota.

1. Vi var tvungna att byta bord för att ett annat sällskap skulle få det bordet vi satt vid, varav servitrisen tar tag i min tallrik och flyttar våra grejer till ett annat bord.
2. Min mat var kall varav jag klagar och får en ny portion
3. Maten var fortfarande kall men jag orkade inte dividera mer
4. Jag fick inga bestick, jag bad om bestick men fick aldrig några varav jag var tvungen att be en annan servitör att ge mig bestick (vid det här laget hade maten blivit ännu kallare)
5. Saga hittade ett hårstrå i hennes pizza varav hon vinkar till sig servitrisen som säger att hårstråt måste komma från någon från gatan och inte från deras kök för där använder de minsann hårnät (Kom ihåg att kunden alltid har rätt).
6. Vi befarar att maten tillagas i microvågsugn, min laxpasta var lite seg.
7. När notan kommer häpnas vi av det höga priset och fräckheten att lägga på en service avgift när de inte gett oss någon som hellst service. Det var nu vi började fundera på att springa men våra samveten sa nej och vi förhandlade med en av servitörerna som tog bort serviceavgiften. Hellst hade jag dock velat slippa att betala för maten..

 Skitställe alltså. Oh well, vinet var ju gott iaf..


hehe jag får aldrig till några bra bilder på Saga


Men skjut mig vilken snygging som befinner sig på Trafalgar Square!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0