Diska eller inte diska det är frågan

Hold your horses vad skönt det var att vakna tills man vaknade av sig själv, eller nu kanske jag tog i lite. Vaknade av att min partyglada flattie Isaac och hans vänner dundrade in kl 10 på morgonen efter en vild partynatt, så hade det inte varit för dom så hade jag nog sovit bort hela dagen men 10 är ju ända en bra tid :P Hur orkar man festa så länge? Det är den frågan jag har ägnat hela min vakna tid. Jag är en sån som tycker det är skönt att gå hem vid 2, kanske lite efterfest på det och sen dundra i säng och vakna kl 8 dagen efter. Jag skyller på åldern.

I två veckor har jag och Saga bott i vår flatshare nu och allt vi vill är att det ska kännas som ett hem för oss. Det blir dock lite svårt när P som har bott här längst har inbitna regler hur allt ska skötas.. Igår fick vi resterande husråttor ett tämligen bittert sms om disk. Regel nummer 1, skicka aldrig ett sms om du har problem med något, prata om problemet face to face istället, det känns lite 2001 att skicka sms. När Saga kommit hem från jobbet sent igår dundrade P ut från sitt rum och gnällde om ditt och datt. Saga vill ha disken i diskhon, P vill ha disken på diskbänken, hur mycket är det att argumentera om där egentligen? Till saken hör den också att innan vi flyttade in sa P att vi "look after each other", hinner man inte diska sin tallrik innan jobbet så fine någon annan kanske har tid att göra det. Jag har inga som helst problem med att diska upp efter någon annan men nu är den nya regeln att vi diskar up direkt  efter vi använt något. Hehe vafan lite disk gör det väl bara lite hemtrevligt? :P Nu har iaf jag och Isaac bestämt att nästa gång alla är hemma samtidigt så ska vi sitta ner och prata igenom våra problem vi har med varandra, bättre det än att skicka bittra sms. Kanske borde jag dra upp att det är oacceptabelt att lämna toaringen uppe? Eller är det sånt man får leva med när man bor med karlar?


Kommentarer
Postat av: carro

Kan man komma och hälsa på i Oktober?!

2010-07-18 @ 12:17:22
URL: http://www.fitnessessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0