Arbetsintervju

Nu har jag hållt er på sträckbänken länge va? Självklart vill ni veta hur det gick på jobbintervjun idag! Jag och de andra kandidaterna fick börja med att göra en team uppgift så att de som var med oss under hela processen kunde observera oss och se hur vi arbetade i ett team. Uppgiften vi fick var otroligt utmanande och ska jag vara ärlig förstod jag ingenting, det var siffror inblandat, ni som känner mig vet vilken relation jag har till siffror... inga ringande kyrkklockor där inte. Jag kände på en gång att fan det här kommer aldrig gå vägen.. Efter de hade försett oss med lunch från Pret a Manger kom anställarna in på en lång rad, dunk, dunk sa mitt hjärta. Högsta hönset började med att tacka alla och säga att tyvärr är det 4 som inte gått vidare till en face2face intervju. Vet ni vad jag tänkte då? Shit vad pinsamt att de kommer räkna upp mitt namn inför allihopa så får jag gå därifrån med svansen mellan benen.. Vet ni vad? Jag hörde aldrig mitt namn.. jag gick vidare till intervjun! Det verkade som att alla andra hade finansutbildning och visste iaf vad det handlade om så där satt jag, marknadsföraren i egen hög person och har aldrig varit stoltare. Vi fick göra två intervjuer var vilka jag inte tyckte sköttes så bra. Vi fick fyra frågor att svara på under bara några minuter så jag fattar inte riktigt hur de skapar sig en uppfattning på så kort tid.. man hann ju knappt säga klart meningarna man påbörjat. MEN hur som haver så är varje arbetsintervju en bra erfarenhet. I morgon ringer de och berättar om jag fått jobbet eller inte. Får jag inte jobbet så börjar jag gråta, alternativt hoppar framför Circle line. Eller så håller jag huvudet högt, ger mig en klapp på axeln, reser mig upp och gör nya försök för andra företag. Jag lär mig nånting nytt varje dag :)


haha jag älskar att jag har tagit en fjortisbild där jag gör ett V-tecken,, angelica din tönt ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Fan Angelica, måste du va så jävla duktig? :P Jag får fan ångest över hur sämst jag är haha

2010-07-20 @ 10:46:31
URL: http://ihuntalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0