Flygkaos i Europa

Ingen har väl kunnat missa den flygkaos som råder i Europa? Det är så otroligt typiskt att något sånt här inträffar precis vid jul. Det är så fruktansvärt många som inte kommer kunna fira jul med sina familjer på grund av det dåliga vädret. 3 centimeter snö i London och det blir kaos, hur kan de inte vara mer förberedda? Hur kan Heathrow, en av världens största flygplatser inte ha resurser till att ploga landningsbanor och frosta av motorer? Det är inte vädret som är katastrof, det är hur flygplatserna hanterar situationen som är katastrof. Mitt flyg avgår imorgon kl 13.10, jag har tur som flyger från Stansted där flygtrafiken flyter på galant (peppar peppar ta i trä). Så länge det inte blir snöfall kommer mitt flyg förhoppningsvis avgå.



utdrag ur Metro. Hjälp, vad många flyg som blev inställda igår från Heathrow, det är helt sinnes. Min kära vän Anna skulle flyga till Finland igår över jul, tyvärr blev flyget inställt men jag har inte hört nåt mer från henne efter det så jag hoppas hon kom iväg med ett annat flyg!


Live update från Stansted, det ser ljust ut för tillfället =)


Live update från Gatwick, det ser relativt positivt ut för resenärer som flyger därifrån.


Live update from Heathrow. Contact airline innebär att flyget blivit inställt. Jag är så otroligt glad att jag inte flyger därifrån! Jag vill veta vad det är som avgör vilka avgångar som får prioritering att avgå..


Heathrow airport...

Hoppas flygplatserna lärt sig något av detta, att vara mer förberedda med andra ord. Nu är inte mitt största problem att mitt flyg kanske inte kommer avgå, nu är mitt problem hur jag ska ta mig till flygplatsen då det är förseningar och inställda tåg i tågtrafiken. Bussen känns som ett säkrare alternativ.. eller kanske inte? Vore typiskt om jag skulle ha sån otur att fastna i trafiken på grund av bilolyckor. Tydligen är det inte tillåtet att köra med vinterdäck här då de förstör vägarna. Vinterdäck är fan nödvändigt vid såna här situationer. Har England hört talas om klimatförändringar?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså det är ju helt sanslöst att de inte har lärt sig något efter förra vintern! Då var det ju också totalkaos och alla flyg inställda och försenade och ingenting funkade. Dessutom har det ju sagts att det här ska bli kallaste vintern på hundra eller tusen år eller vad det var, då kan man ju tycka att de skulle ha förberett sig liiiite bättre i alla fall va?!

2010-12-21 @ 23:17:23
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0