Tre terminer

Jag har gått tillbaka till tonårsstadiet igen, jag ligger och sover halva dagarna. Kanske lika bra att vila upp sig innan jag börjar jobba på tisdag för då börjar allvaret. Det här kommer ju bli mitt första riktiga heltidsjobb någonsin! 23 år och har aldrig haft ett riktigt heltidsjobb.. Visste ni att Sverige har de äldsta studenterna? Jag tycker att Sverige ska införa treterminssystem <--- borde jag ha särskrivet det där? Tre-termins-system. Speciellt när det gäller grundskolan, barnen behöver väl inte 10 veckors ledighet? Dessutom tror jag det skulle underlätta för föräldrarna med ett kortare sommarlov. Slippa arrangera så att någon tar hand om barnen när deras egna semester på 4-5 veckor är slut. När jag pluggade i Tyskland vart jag lite förvånad över att jag var bland de äldsta där och kom igen så fruktansvärt gammal är jag väl ändå inte?! Det fanns de som var 19 men ändå gick sitt andra år på universitet. I Sverige när vi är 19 tar vi studenten. De där väldigt unga människorna som jag pluggade tillsammans med kommer från länder där de har tre terminer och tar alltså studenten när de är 17.

Nu kommer ni säkert tänka, men hallååå, vi högskolestudenter behöver sommarlovet till att jobba och tjäna pengar. Hade ni inte hellre velat att er utbildning på 4 år kunde bli avklarad på 3 år? Ett helt år tillgodo att tjäna pengar på eller resa jorden runt på. Hade jag varit statminister hade jag klubbat tre-termins-förslaget för längesen.

Nog med politik för idag, nu blir det lite shopping på Brent Cross shopping center! 


Kommentarer
Postat av: Trees

Åh fan vad roligt:D vilken erfarenhet!

Jag modellade för armani och guess förra veckan, vet dock inte vart det ska hamna! Vet du vart dina bilder ska hamna?

2010-08-15 @ 13:04:14
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Cissi

Fick faktiskt sms från min polare för någon vecka sedan där hon faktiskt skrev att det är på tal att införa tre-termins-system i Sverige, men det var bara för högskolan och universitet tror jag. Men ändå :P

2010-08-16 @ 00:34:12
URL: http://ihuntalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0