God blessed me with a vagina

I have a story to tell! Vill ni höra om den mest random händelse någonsin? Vill ni veta hur liten världen är? Fortsätt läs då.. I´m gonna tell you the story. Efter X antal glas vin hemma hos Anne tultade vi mot tunnelbanan som skulle ta oss in mot Piccadilly Circus, Anne blev akut kissnödig och efter att hoppat av tunnelbanan halvsprang vi mot McDonalds för att använda toaletten. Jag väntade utanför på henne,, plötsligt händer det. Tre killar kommer fram till mig och frågar efter vägen till Penthouse.

Guy: Excuse me, do u know where Penthouse is?
Me: No, but me and my friend we are going there as well and she knows where it is, I m waiting for her becuase she is in the toilett.
Guy: So where are you from?
Me: Sweden, what about you?
Guy: Germany. We are here for a friends wedding.
Me: Oh Ich habe in Deutschland studieren (Vilket betyder att jag har pluggat i Tyskland, fan jag måste sluta prata tyska när jag är full innan jag gör bort mig själv totalt haha)
Guy: Cool, so where in Germany?
Me: In Heilbronn..
Guy: NO FUCKING WAY! WE ARE FROM HEILBRONN!

För att förtydliga för er så att ni förstår vad jag menar med att världen är liten, Heilbronn är en liten stad 3 mil utanför Stuttgart på 120 000 invånare. Hur stor är sannolikheten att du träffar turister från Heilbronn i London utanför McDonalds på Leicester Square en lördagskväll som planerar att gå till samma nattklubb? Skrämmande!
Gårdagens story är inte slut än så ta en kisspaus om ni inte orkar läsa mer eller ta en kopp kaffe. Borde jag byta stycke kanske?

Jag kan inte förstå att jag bor i ett land där kvinnor och män behandlas olika, jag är svensk och jag är inte van vid det så givetvis blir jag helt ställd när något sådant händer. I kön till Penthouse frågar vi hur mycket inträdet är, svaret blev £15 for tjejer, £20 för killar.. WHAT skrek jag! Och nu jäklar tänder jag till. Jag skrek på klubbvärden och frågade hur i helvete det spelar roll om man har kuk eller fitta (ursäkta min franska). God blessed me with boobs and a vagina skrek jag högt så att alla i kön började jubla. Det slutade iaf att mina nyfunna vänner från Heilbronn fick gå in för tjejpriset. Nu kanske många tänker, men vafan Angelica var glad du kommer in billigare. Men näe jag känner mig förolämpad. Jag känner mig som ett billigt luder som får reducerat pris för att jag ska gå in där och skaka min rumpa för att tillfredsställa killarnas blickar. Jag känner mig som någon som är i behov av reducerat pris för att jag är kvinna och tjänar mindre pengar än en man?! Nu är inte fallet så.. För tack gode gud att jag jobbar på ett jämställt företag där penisar och vaginor har samma lön och samma förmåner.

Hur som haver så hade jag en mycket trevlig kväll tillsammans med Anne och Heilbronnarna.







Iklädd mina nya röda skor =)

Kommentarer
Postat av: Therese

sv: hihi :D

allt bra med dig idag? :D

2010-08-29 @ 13:43:26
URL: http://thereseliinnea.blogg.se/
Postat av: Christie

Read your comment on Kenza's blog and followed your link, because I'm a Londoner and I've seen that too, and it's totally unfair. Funny that you shouted it out that way. :D



Anyway, it is probably illegal for the club to do that under the Sex Discrimination Act 1975. If you or your friends want to do something about it, you should contact Trading Standards.



http://www.yourrights.org.uk/yourrights/right-to-receive-equal-treatment/sex-discrimination/what-is-sex-discrimination.html



http://www.tradingstandards.gov.uk/

2010-08-29 @ 18:01:06
Postat av: Anonym

Jättebra blogg!

2010-08-31 @ 18:07:29
Postat av: HannaHalloumi

bra skrivet angelika! :)

2010-09-03 @ 15:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0