Förmåner

Jösses vilka förmåner jag har på mitt jobb, inte bara gratis frukt och mackor utan massa andra nödvändiga grejer som kan vara bra att ha. Kommer dock inte på något just nu av allt som min HR rabblade upp. Jag trodde jag skulle behöva vänta 6 veckor på att få min första lön men lyckliga jag får pengar den 25, måste ju betala hyran förstår ni. Jag har så otroligt lite att skriva om just nu för jag antar att ni inte är så roade av att veta vad jag gör på jobbet hela dagarna förutom tittar på massa TV-serier och knapprar lite på en dator.. Eller okej, det blir mycket knapprande och mycket stillasittande så på måndag har jag och min kära vän Sarah planerat att börja ta 30 minuters power walk på lunchen varje dag. Vi har en timmas lunch där man bara sitter och degar. Jag kom på en liten klitschig slogan idag som vi ska säga högt för oss själva när vi känner oss lata och inte vill gå ut på promenad "Trapped and fat at Viasat", hur fint klingar inte det i era öron? Man måste röra på sig när man har ett så stillasittande jobb annars kanske man riskerar att inte komma upp ur kontorsstolen en vacker dag. Så nu ska jag faktiskt ut på en liten löparrunda tillsammans med lite Billie The Vision i lurarna. Jag måste få upp flåset lite för imorgon har jag en löpar-date, jag och Mark ska ut och springa i hans lokala park och sedan chilla tillsammans hela kvällen. En liten annorlunda tredje date, inte varje gång man är ute på en löprunda i parken på tredje daten.. Nu vet ju inte jag någonting om tredje daten eftersom jag vanligtvis tröttnat efter andra.

Jag har en ledig dag imorgon för jag måste åka till Camden och fixa mitt National Insurance nummer, har en tid kl 13 och det var inte riktigt någon idé att ta mig hela vägen till mitt jobb för att åka tillbaka på nästan en gång.

Håll tummarna för att inte himmlen släpper ner en rejäl skur nu när jag ska ut..

Kommentarer
Postat av: Cissi

Var det översättning du jobbade med? vilka serier? jag vill veta mer om ditt jobb :D

2010-08-20 @ 09:50:01
URL: http://ihuntalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0