Fascinerande företag

Harry Potter, Twilight och Charles Dickens i all ära men det finns andra böcker som jag brinner minst lika mycket för. Jag köpte två böcker förra veckan som ger mig en sån där riktigt härlig inspirationskick till att själv skapa eller starta något. Ett företag som jag fascinerats av länge är Google och jag blir ännu mer fascinerad nu när jag har börjat läsa "The Google Story", wow vilket företag. I boken får man läsa om hela uppkomsten till företaget skrivet ur ett väldigt personligt perspektiv utifrån Brin and Page skaparna av Google. De inspirerar mig, de trycker mycket på att för att lyckas måste man tillåta sig själv att misslyckas. Visste ni att Google egentligen är felstavat? Det ska vara Googol. Bra med lite onödigt vetande ibland =) Den andra boken som jag köpte heter "The Facebook Effect", det ska bli jätteintressant att läsa den!


Jag har en liten idé om en bok jag ska skriva, fast först måste jag ha lite mer kött på benen inom just det området, men jag har redan börjat spåna på en inledning.. Tyvärr så kan jag inte berätta om min lilla bokidé för då kommer ni säkerligen stjäla den ;) Jag kan ge er en liten spoiler på vad boken ska heta "******** ******** for Dummies". Den ska vara skriven på ett humoristiskt sätt tillsammans med ett flertal case från verkliga företag och händelser blandat med mina egna erfarenheter.. men som sagt, lite mer erfarenhet åt mig själv först innan jag vässar pennan.


Jag hjärta Google

Tycker inte också ni att Google är ett av de mest fascinerande företagen?


Kommentarer
Postat av: jennifer

sv: tack för tipsen. du vet möjligtvis inte vart närmsta primark ligger (om man utgår från oford street)?

2010-08-12 @ 02:34:47
URL: http://girlzilla.blogg.se/
Postat av: vägen fram vägen till RECEPT-OCH VIKTBLOGG

Nu startar jag dagens tävling.



Tävlingen går ut på att du lägger en kommentar "jag vill vara med", så är du med och tävlar om att bli dagens blogg och få en länkning på min sida och ta del av alla mina besökare! =)



Ju fler inlägg du gör, desto större chans har du att vinna.

Ett stort + i kanten är om du även skriver ett inlägg i din blogg om denna tävling!

2010-08-12 @ 09:30:44
URL: http://vagenfram.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Oh, de skulle jag också vilja läsa! Google är fan grymt. Hur tusan klarade man sig innan Google undrar jag?! Idag hade det t.ex. gått åt helvete utan Google translate. Vi hade en lastbilschaffis som endast kunde lettiska. Vi fattade inte ens vad han ville. Då tackar man gud för att det finns något så underbart som Google translate!

2010-08-15 @ 19:45:02
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0