Face Model for Loreal

Att var face model är inte så glamoröst som det låter, okej att det känns kul att få betalt för att sitta på en stol och bli sminkad MEN man är bara ett ansikte, mer än så är man inte. Det kändes lite olustigt när "the head of the makeupartists" som tydligen är någon känd snubbe vände och vred på mitt ansikte för att konstatera att jag är en triangel och inte en diamant som makeup artisten som sminkade mig trodde jag var. För att ni lättare ska förstå vad det är jag temporärt jobbar med så ska jag göra det enkelt för er :P Loreal utbildar makeup artister som bland annat jobbar på Harrods, House of Fraiser, Debenhams och såvidare. Dessa makeup artister behöver en kvalietskontroll lite då och då. Lite extra kurser så att säga för att förbättra sin sminkteknik. Min uppgift är alltså att bli sminkad, bli fotad, bli granskad av eliten på Loreal och sedan får jag skriva kommentarer om makeup artisten och hur denne skötte sig. Busenkelt va? Även om man mest är där för att vara ett ansikte så kan jag säga er att det varit en rejäl ego boost för mig, jag fick höra saker om mitt utseende som jag aldrig själv tänkt på hur mycket jag än beundrar mig själv i spegeln. Jag har fint formade ögonbryn (say what?!), jag har aldrig riktigt skött formen på dom men men jag får väl lita på proffsen. "The head of the makeup artists" sa att det är en fröjd att arbeta med mitt ansikte + att jag har fina kindben och fina läppar. Jag trodde inte ens jag hade några kindben och mina läppar är alldeles för små tycker jag. Men vet ni va det bästa är? Det var bara jag av modellerna som fick komplimanger av eliten =) Jag sträckte lite extra på mig när jag struttade iväg på mina klackar efter jobbet..



Jag har blivit sminkad med Lancomes nya franska kollektion.




Efter en dag på en stol har jag tametusan ryggskott, inte riktigt min grej att sitta stilla ju.

Kommentarer
Postat av: Stina i London - Sveriges basta Londonblogg

Tjusigt!

2010-08-10 @ 23:27:15
URL: http://www.stinailondon.com
Postat av: jennifer

häftigt med London, åker dit i nästa vecka!

2010-08-12 @ 00:26:03
URL: http://girlzilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0