Det bidde ingen klänning

På lördagen kom farbrorn tillbaka till skräddaren och frågade "Goddag herr skräddare är min klänning färdig än?" "Nej tyvärr så herr skräddare, det bidde ingen klänning", "Jasså bidde det ingen klänning sa farbrorn, vad bidde det då?" "Det bidde ett par skor sa skräddaren".

Det var sagan om min dag på Regents Street. Klänningen jag såg igår på Zara är jättesnygg när den hänger på galgen men den var tyvärr inte lika snygg på, iaf inte på mig. Men jag köpte ett par skor iaf! Jag ska ha på mig dom ikväll när jag rockar rumpa på dansgolvet, än så länge känns de bekväma =)
Tycker inte också ni att det borde finnas en fast lane för oss icke turister på Regents Street? De jäklarna stannar mitt i gatan, går sick sack, går i stora fårflockar och tar ingen hänsyn alls oss andra icke turister. Det ska inte behöva ta 15 min för att komma från Oxford Circus till Zara på Regent Street och man ska garanterat inte behöva ha blåmärken över kroppen efter att krockat in i turister som stannar på gatan för att läsa kartan. Jag ska skriva till regeringen, Give us a fast lane on the shopping streets!



Mina nya skor! Visst är de läckra?

Kommentarer
Postat av: Stina i London - Sveriges basta Londonblogg

Jattefina! Haller med dig med turister... Favoriten ar alla kacka barnfamiljer som ska ga fem i rad for att sedan stanna mitt pa gatan for att lasa en karta pa ca 15 kvm. Det funkar inte!

2010-08-21 @ 17:43:26
URL: http://www.stinailondon.com
Postat av: Anonym

För några år sedan pratade de om att ha en "fast lane" på Oxford Street. Bra men jag har svårt att se hur det skulle fungera i praktiken. :-)

2010-10-21 @ 14:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0