Dessa rekryterare

Det är så svårt att veta om man kan lita på rekryterare eller inte, de tjänar ju pengar på oss. Är jag en produkt eller en människa? Svårt att veta ibland.. Jag var ju på en jobbintervju för snart två veckor sen för ett företag som jag verkligen vill arbeta för, jag var bland de första som blev intervjuad så då får man ju självklart vänta lite längre på att få besked. Efter intervjun mailade min rekryterare mig och berättade att företaget gav mig jättebra feedback så nu är det bara att hålla tummarna. Förra veckan kontaktade samma rekryterare mig och sa att företaget fortfarande håller på att intervjua och att de hade sista intervjun idag (onsdag) så hela dagen har jag gått runt med mobilen i fickan för att inte missa ett enda samtal. Jag har nästan gett upp hoppet. Min rekryterare ringde inte, jahapp tänkte jag, då väntar väl ett mail när jag kommer hem om att tyvärr Angelica de ville inte ha dig. När hela dagen gått och jag gett upp hoppet slängde jag ner telefonen i väskan istället. Tror ni inte jag missar ett samtal från en annan rekryterare då? Jag var på intervju för en av deras klienter förra veckan, ett stort internationellt broadcasting företag. Jag fick ett sms där det stod att de har bra nyheter för mig och att jag skulle ringa tillbaka imorgon på morgonen. När jag kom hem gick jag in på mailen, inget mail från rekryterare 1 så det finns fortfarande hopp, jag hade fått ett mail från rekryterare 2 om att "we have very exciting feedback for you". Då är frågan, är bra feedback samma sak som att ååå du kommer sååå få jobbet? Eller är det bara uppiggande ord från rekryterarna?

Summan av kardemumman, det är två företag som gett mig bra feedback men jag vet inte ännu om jag får något av jobben, det ena jobbet vill jag ha mer än det andra så imorgon måste jag först få tag på den ena rekryteraren för att se om hon har några nyheter åt mig innan jag tackar ja till något som jag inte vill ha lika mycket som det andra.. Usch jag känner mig så frustrerat stressad just nu.. Speciellt när jag spenderat lite tid på Harvey Nichols och Harrods idag.. jag har dregglat över Christian Louboutin..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0