Crying like a crocodile

Varför plågar jag mig själv med att läsa böcker som jag vet jag kommer att stortjuta av? Jag köpte sex nya böcker på WHSmith idag, yay det var REA! Alla böcker handlar om barn som blivit misshandlade eller mördade. Den boken jag läser just nu heter "A mother´s story" som är en mammas berättelse om sin dotter som blev mördad i England 2000 av en pedofil. Den är verkligen jättehemsk! Storyn handlar om det som hände Engla för ett par år sen,, om ni kommer ihåg henne? Fy fan vilka äckliga människor det finns, vidriga mördare. Jag hysterigråter när jag läser den, Peter och hans vän i rummet bredvid måste undra vad tusan jag håller på med. Mammans story får mig att tänka på min älskade lillasyster som begick självmord för tre år sedan, hon berättar om första födelsedagen och första julen efter att dottern blev mördad. Det är de dagarna som man tänker och påminns lite extra, speciellt julen där man har så otroligt många minnen ifrån.. Det är en person mindre som tomten har att dela ut paket till. Mamman berättar om hur hon inte förmådde öppna lådan med julpynt i för där i låg julpynt som dottern pysslat ihop. Den är så hjärtgripande den här boken så LÄS DEN!




Söndagsmys med mig själv på mitt lilla rum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0