Året var...

Sen efter min trip till Berlin för ett par veckor sedan har jag helt snöat in mig på andra världskriget, jag tycker det är jätteintressant speciellt nu när jag har sett berlinmuren och besökt ett koncentrationsläger och jag vill lära mig mer mer mer.. Jag håller på att läsa Schindlers list, jag har sett filmen förut men aldrig läst boken, igår såg jag en dokumentär om Berlinmuren och nu tänkte jag se en dokumentär om förintelsen. Jag älskar historia! Jag var på två guidade turer i Berlin, jag lärde mig så otroligt mycket! Kunskap är makt, eller hur? :P


Jag vid Berlinmuren


Mina och Sophies fötter står ovanför Hitlers bunker..


East side, west side yo yo yo!


Jag och Sophie i Potzdam på guidad tur


Sachenhausen koncentrationsläger

Kommentarer
Postat av: C

Hej Angelica!

Kul att du skriver igen. Apropå andra världskriget, Kolla in länken!

/C


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0