Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder

Vem fan har på sig tjocka, svarta strumpbyxor, stor stickad tröja inhandlad från h&m:s vinterkollektion och gummistövlar i juni? Jo en sann londoner förstås.. det regnar monsunregn från alla håll och kanter, inte nog med att det regnar, det är kallt också. Jag var tvungen att rota fram en varm tröja från mitt lilla vinterförråd, en klädlåda från IKEA som jag hellst vill märka med "do not open til november". Tröjan luktar gammalt vinterförråd, fräscht Angelica, fräscht... Om vädret ska fortsätta så här så finns risken för en alldeles för tidig vinterdepprision. Det blir ju inte bättre av att mina vänner hemma i Sverige uppdaterar deras Facebook statusar med hur varmt det är och hur mycket de grillar. Måtte vildvittrorna ta er era vidunder. Det finns fan ingen rättvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0