Arla

Vad saknar ni andra utlandssvenskar mest från Sverige? Jaa alltså förutom kebabpizza och lakrits då förstås.. Det som jag brukar sakna är produkter från Arla. Finns det något bättre än Arlas vaniljyoghurt? Eller ännu bättre, den med honungssmak. När jag pluggade i Falun/Borlänge saknade jag Arla mest av allt, sorry alla norrlänningar och dalkullor men Milko går inte att jämföra med Arla. Jag minns lyckan då jag hittade vaniljyoghurt från Arla inklämd mellan Milkos produkter på kylhyllan inne på Willys i Borlänge, den lyckan går inte att beskriva med ord. Hur som haver så var jag på Morrinsons i Holloway och matshoppade idag. Jag köpte mängder med frukt, bär och grönsaker så att jag kan boosta min vitamin och antioxidantnivå men gissa vad jag köpte mer?! Jag hittade yoghurt från Arla! Tadaaaaa!


Ja nu är det ju ingen vaniljyoghurt som jag suktar efter men den här drickyoghurten var inte fy skam den heller. Smakar som Arla ska smaka. Naturligt utan plastiga smak-och färgämnen.

Jag har spenderat de senaste två timmarna med att se på Harry Potter and the deathly hallows part 1. Till skillnad från alla andra Harry Potter filmer så har jag bara sett denna en gång tidigare, när den hade premiär på BIO. The half blood prince såg jag 3 gånger på BIO och efter det har jag sett den X antal gånger, den är och förblir min favorit. Den innehåller en skön blandning mellan humor, mörker och kärlek. Jag är lite besviken på the deathly hallows part 1, jag hoppas part 2 är bättre.. När kommer den ut förresten? Jag håller ju på att längta ihjäl mig. Då måste jag hitta någon som är ett lika stort Harry Potter freak som mig att ta med mig till the cinema :P Då ska det minsann bunkras upp med Ben & Jerrys och popcorn! Längtar redan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0